In welke taal programmeer je een Arduino?
De programmeertaal die Arduino gebruikt, lijkt erg op C ++, een veel voorkomende taal in de computerwereld.
De code die je leert schrijven voor Arduino zal erg lijken op de code die je in een andere computertaal schrijft. Alle basisconcepten blijven hetzelfde, het is eigenlijk gewoon een kwestie van leren werken met een ander dialect.
Bij het schrijven van code voor microcontrollers, zijn prestaties erg belangrijk. Daarom moet je over sterke en snelle programmeertalen beschikken. C en C ++ behoren tot de krachtigste talen die je kunt vinden.
Deze zijn vrij snel en stabiel, en zijn daarom dus een goede keuze voor microcontrollers.
De compiler die wordt gebruikt om code om te zetten in objectbestanden is avr-g ++.
Vervolgens wordt een programma genaamd avrdude gebruikt om het programma te uploaden naar de Arduino microcontroller.
De Arduino programmeertaal kan worden onderverdeeld in drie hoofdonderdelen: functies, waarden (variabelen en constanten) en structuur.
Het schrijven van de Arduino codes gebeurt in het Engels. Om deze reden zullen we de onderstaande onderdelen in het Engels benoemen.
Functions
Functies gebruik je voor het besturen van het Arduino-bord en het uitvoeren van berekeningen.
De functies worden in het oranje aangegeven in de code.
Digital I/O
Advanced I/O
noTone()
pulseIn()
pulseInLong()
shiftIn()
shiftOut()
tone()
Bits and Bytes
bit()
bitClear()
bitRead()
bitSet()
bitWrite()
highByte()
lowByte()
Analog I/O
Zero, Due & MKR Family
External Interrupts
Interrupts
Random Numbers
Variables
Variabelen zijn Arduino gegevenstypen en constanten.
De variabelen worden in het blauw aangegeven in de code.
Constants
Floating Point Constants
Integer Constants
HIGH | LOW
INPUT | OUTPUT | INPUT_PULLUP
LED_BUILTIN
true | false
Conversion
(unsigned int)
(unsigned long)
byte()
char()
float()
int()
long()
word()