webwinkelkeur logo

4.7 gem.

5078+ beoordelingen
webwinkelkeur logoBekijk alles

5078+ beoordelingen

5078+ beoordelingen

Bestel voor 16:00 voor dezelfde dag verzending

14 dagen retour

NL

Particulier

Zakelijk

Arduino Project: Buzzer

Beginner
15 Min
29,25

Heb jij altijd al geluid of muziek willen toevoegen aan je Arduino projecten? Het is makkelijker dan je denkt!

In dit project laat ik je zien hoe je door middel van een buzzer een liedje afspeelt. We gaan de Arduino Vader Jacob laten spelen door de hertz van de buzzer aan te passen. Door het aanpassen van de frequentie kunnen we hogere en lagere tonen spelen.

De manier waarop een buzzer deze frequentie maakt is als volgt. Er zit een magneetje in de buzzer die door elektrische pulsen heen en weer gaat. Dit magneetje komt dan tegen een dun plaatje of velletje aan, dit vibreert dan op een bepaalde frequentie waardoor er geluid ontstaat.

Bouwen en Bedraden

Het bedraden van dit projectje is vrij simpel. I/O pin 9 gaat naar de plus van de buzzer, van de ground op de Arduino gaat er een kabel naar een van de zijdes van de weerstand en zorg dat de andere zijde van die weerstand zit aan de min van de buzzer vast.

Programmeren

//difinitie van de pin waar de buzzer zit

const int buzzer = 9;

 

//hier defineren we pin 9 als output

void setup(){

  pinMode(buzzer, OUTPUT);

}

 

//hier maken we ons liedje

void loop(){

   tone(buzzer, 2093);

   delay(500);

   tone(buzzer, 2349);

   delay(500);

   tone(buzzer, 2637);

   delay(500);

   tone(buzzer, 2093);

   delay(500);

   tone(buzzer, 0);

   tone(buzzer, 2093);

   delay(500);

   tone(buzzer, 2349);

   delay(500);

   tone(buzzer, 2637);

   delay(500);

   tone(buzzer, 2093);

   delay(500);

   tone(buzzer, 2637);

   delay(500);

   tone(buzzer, 2794);

   delay(500);

   tone(buzzer, 3136);

   delay(1000);

   tone(buzzer, 2637);

   delay(500);

   tone(buzzer, 2794);

   delay(500);

   tone(buzzer, 3136);

   delay(1000);

   tone(buzzer, 0);

   tone(buzzer, 3136);

   delay(250);

   tone(buzzer, 3520);

   delay(250);

   tone(buzzer, 3136);

   delay(250);

   tone(buzzer, 2794);

   delay(250);

   tone(buzzer, 2637);

   delay(500);

   tone(buzzer, 2093);

   delay(500);

   tone(buzzer, 3136);

   delay(250);

   tone(buzzer, 3520);

   delay(250);

   tone(buzzer, 3136);

   delay(250);

   tone(buzzer, 2794);

   delay(250);

   tone(buzzer, 2637);

   delay(500);

   tone(buzzer, 2093);

   delay(500);

   tone(buzzer, 0);

   tone(buzzer, 2093);

   delay(500);

   tone(buzzer, 1568);

   delay(500);

   tone(buzzer, 2093);

   delay(1000);

   tone(buzzer, 0);

   tone(buzzer, 2093);

   delay(500);

   tone(buzzer, 1568);

   delay(500);

   tone(buzzer, 2093);

   delay(1000);

   tone(buzzer, 0);

}